Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Budějcká drbna.cz: Jak produkovat kulturu a ustát to ekonomicky?

07.03.2013
Budějcká drbna.cz: Jak produkovat kulturu a ustát to ekonomicky?

Foto: Pavel Rychtecký/wikipedia.org

Popisek: Letecký pohled na centrum Českých Budějovic

Záhada, kterou dlouhodobě řešili a řeší mnozí. Zdá se, že v Budějcích se už ví, jak na to... A ani není potřeba si moc lámat hlavu. Jak tedy? Speciální návod Made in Budějce.

Dlouhodobou a naléhavou otázku „Co s Kulturním domem Slavie?“ vyřešila budějcká radnice na podzim 2011 rychle. Místo vyhlášení veřejné soutěže na koncepci dramaturgie Slavie, místo hledání nejlepšího využití a místo širokého, relevantního průzkumu mezi Budějčáky, jakou kulturu v Budějcích opravdu postrádají a chtějí, rovnou „svěřila“ Slavii Jihočeskému divadlu.

Respektive takzvané pracovní skupině těch, kteří jsou s Jihočeským divadlem propojeni nejen díky spolupráci na přípravě podkladů pro koncept Strategie rozvoje kultury. Dokument, za který město zaplatilo 205 tisíc korun, dokument, který se stal předmětem značné kritiky a značných pochybností.

Přesto bylo „oživení KD Slavie“ svěřeno Jiřímu Grauerovi a Martinovi Kolářovi. S oběma Jihočeské divadlo uzavřelo v říjnu 2011 pracovní smlouvy, které určují jejich pracovní náplň v KD Slavie (dramaturgie, zajištění pronájmů prostor, atd.), a hlavně každému garantují mzdu ve výši 22 tisíc korun.

Celkem tedy za měsíc 44 tisíc korun. Smlouvy jsou zavřeny na dobu určitou do 31. srpna 2012. Podle smluv jsou částky 22 tisíc korun za odvedenou činnost fakturovány Jihočeskému divadlu.

Zdánlivě je to logické a v pořádku – už proto, že Jihočeské divadlo převzalo nad KD Slavie záštitu, ale hlavně proto, že Jihočeské divadlo je jedinou kulturní příspěvkovou organizací města a jako taková má i „jedinečný“ příspěvek na provoz ve výši 80 milionů korun. Z toho by tedy v souladu se svou „záštitou“ mělo činnost platit. Mělo. Neplatí.
Činnost „produkčního týmu“ v KD Slavie je fakturována Jihočeskému divadlu a to ji obratem fakturuje Správě domů s.r.o. České Budějovice. Organizaci, jejímž stoprocentním vlastníkem je město České Budějovice. Organizaci, která má KD Slavie ve své správě a jejíž činnost dlouhodobě v KD Slavie zajišťuje a organizuje paní Iva Peštová.
Záhada hlavolamu? Nebo jen šikovná oklika, jak posílit vliv Jihočeského divadla a jeho „spřízněných“ tak, aby přelivy peněz nebyly příliš nápadné a nestaly se terčem kritiky?

Co na to kontrolní výbor budějcké radnice? Co na to ostatní kulturní subjekty, které by takhle (zajištěně) určitě také uměly produkovat kulturu? Co na to budějčtí voliči? A hlavně – co na to Jan Tleskač?

(zdroj: www.budejckadrbna.cz)