Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejdéle sloužící stíhačka, MiG-23 Tygr, bude nadále vítat cestující i návštěvníky při vstupu na českobudějovické letiště

05.06.2017
Nejdéle sloužící stíhačka, MiG-23 Tygr, bude nadále vítat cestující i návštěvníky při vstupu na českobudějovické letiště

Foto: kraj-jihocesky.cz

Popisek: Stíhačka MIG-23

Symbol Jihočeského letiště České Budějovice, který vítá u vstupu do areálu cestující i návštěvníky, stíhačka MiG-23 Tygr, zůstane i nadále na svém místě. Konkrétně do konce roku 2018. Umožní to nová smlouva, kterou kraj musí uzavřít s Vojenským historickým ústavem Praha, aktuálním vlastníkem tohoto muzejního exponátu.

„K datu 31. srpna 2016 totiž vypršela smlouva mezi krajem a majitelem stíhačky – ministerstvem obrany,“ uvedl náměstek hejtmanky pro finance a majetek Jaromír Novák s tím, že okamžité uzavření nového smluvního vztahu bylo pozdrženo právě z důvodu procesu převodu letounu mezi těmito složkami státu, když Vojenský historický ústav Praha je muzejní, vědeckovýzkumné a knihovní zařízení ministerstva obrany.

Novák dále vysvětlil, že následně bude nutné uzavřít ještě smlouvu o zapůjčení exponátu mezi krajem a letištěm, jako tomu bylo i v předchozích letech. Ta bude nastavena stejně jako v případě historického ústavu do konce roku 2018. 

MIG-23 Tygr

Tygr létal až do roku 2000

MiG-23 (v kódu NATO: „Flogger“) je sovětský proudový stíhací letoun s měnitelnou geometrií křídel. Vyrábět jej začali v roce 1970 a bylo vyrobeno více než 5000 kusů. Do výzbroje naší armády byly tyto letouny zavedeny 1. září 1978 a tvořily po celá osmdesátá léta nejlepší stíhací letadla ve výbavě ČSLA. Celkově v ní sloužilo sedmdesát kusů, z nichž poslední vyřadila Armáda ČR v květnu 1998. Jediný MiG -23ML Tygr létal až do roku 2000.

MIG-23 technické údaje

MiG 23 ML TYGR:

Datum výroby: 24. 11. 1982
Celkově nalétal 1136 hodin 41 minut
26. 10. 2000 poslední letová akce „Tygra“– pilotován plk. Jiřím Zábranským, pplk. Jánem Rehákem a mjr. Zdeňkem Oudou

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL