Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Nejdéle sloužící stíhačka, MiG-23 Tygr, bude nadále vítat cestující i návštěvníky při vstupu na českobudějovické letiště

05.06.2017
Nejdéle sloužící stíhačka, MiG-23 Tygr, bude nadále vítat cestující i návštěvníky při vstupu na českobudějovické letiště

Autor: kraj-jihocesky.cz

Popisek: Stíhačka MIG-23

Symbol Jihočeského letiště České Budějovice, který vítá u vstupu do areálu cestující i návštěvníky, stíhačka MiG-23 Tygr, zůstane i nadále na svém místě. Konkrétně do konce roku 2018. Umožní to nová smlouva, kterou kraj musí uzavřít s Vojenským historickým ústavem Praha, aktuálním vlastníkem tohoto muzejního exponátu.

„K datu 31. srpna 2016 totiž vypršela smlouva mezi krajem a majitelem stíhačky – ministerstvem obrany,“ uvedl náměstek hejtmanky pro finance a majetek Jaromír Novák s tím, že okamžité uzavření nového smluvního vztahu bylo pozdrženo právě z důvodu procesu převodu letounu mezi těmito složkami státu, když Vojenský historický ústav Praha je muzejní, vědeckovýzkumné a knihovní zařízení ministerstva obrany.

Novák dále vysvětlil, že následně bude nutné uzavřít ještě smlouvu o zapůjčení exponátu mezi krajem a letištěm, jako tomu bylo i v předchozích letech. Ta bude nastavena stejně jako v případě historického ústavu do konce roku 2018. 

MIG-23 Tygr

Tygr létal až do roku 2000

MiG-23 (v kódu NATO: „Flogger“) je sovětský proudový stíhací letoun s měnitelnou geometrií křídel. Vyrábět jej začali v roce 1970 a bylo vyrobeno více než 5000 kusů. Do výzbroje naší armády byly tyto letouny zavedeny 1. září 1978 a tvořily po celá osmdesátá léta nejlepší stíhací letadla ve výbavě ČSLA. Celkově v ní sloužilo sedmdesát kusů, z nichž poslední vyřadila Armáda ČR v květnu 1998. Jediný MiG -23ML Tygr létal až do roku 2000.

MIG-23 technické údaje

MiG 23 ML TYGR:

Datum výroby: 24. 11. 1982
Celkově nalétal 1136 hodin 41 minut
26. 10. 2000 poslední letová akce „Tygra“– pilotován plk. Jiřím Zábranským, pplk. Jánem Rehákem a mjr. Zdeňkem Oudou

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace