Pivovar, který si zakládá na tradici, dosáhl historického rekordu. Budvar překonal magickou hranici 50 milionů hektolitrů
22.02.2016
Foto: http://ceskepivo-ceskezlato.cz
Popisek: Varna českobudějovického pivovaru Budvar
Budějovický Budvar překonal další magickou hranici ve své historii a potvrdil dlouhodobý trend vzrůstajícího zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Ve čtvrtek 11. února 2016 přesáhl celkový výstav piva, uvařeného v tomto pivovaru, objem 50 milionů hektolitrů.
Pivovar Budějovický Budvar potvrdil trend dlouhodobého růstu zájmu o pivo značek Budweiser Budvar a Pardál. Ve čtvrtek 11. února 2016 překonal objem vystaveného piva hranici 50 milionů hektolitrů. Pro názornost: tento objem piva by zalil českobudějovické náměstí o rozloze jednoho hektaru do výšky 500 metrů – to je téměř sedminásobek výšky jednoho ze symbolů jihočeské metropole, Černé věže (71,9 metru). Při průměrném ročním průtoku řeky Vltavy v Českých Budějovicích by u Dlouhého mostu dosud vystavené budvarské pivo protékalo řekou déle než dva dny (přes 50 hodin).

V prvním roce od svého založení (hospodářský rok 1895/1896) byl výstav pivovaru pouhých 35 223 hektolitrů. K uvaření jednoho milionu hektolitrů potřeboval podnik dvanáct let – tato meta padla v roce 1907. Hranice 10 milionů hektolitrů byla překonána v roce 1959. Teprve sto let po založení pivovaru, v roce 1996, dosáhl celkový objem vystaveného piva 25 milionů hektolitrů.

Během posledních deseti let se roční produkce pivovaru zvýšila o 39 procent. Přes obrovský nárůst objemu výroby vaří Budějovický Budvar své pivo stále osvědčenými řemeslnými postupy. „Jsme hrdí na to, že pokračujeme v 750leté tradici vaření originálního Budějovického piva. Pod značkou Budweiser Budvar o tuto tradici pečujeme a uchováváme ji pro příští generace. Při výrobě piva používáme výhradně původní suroviny a vaříme jej pouze v Českých Budějovicích. I proto se naše pivo může pyšnit Chráněným zeměpisným označením,“ říká ředitel Jiří Boček. Chráněné zeměpisné označení garantuje spotřebitelům skutečnou kvalitu, tedy to, že zakoupený produkt není levnou napodobeninou a že byl vyroben na konkrétním místě, z přesně definovaných surovin a předepsaným výrobním postupem. „Budějovické pivo vyvážíme do 70 zemí světa. Reprezentujeme tak nejen náš pivovar, ale také výrazně přispíváme ke zvyšování známosti Českých Budějovic i České republiky ve světě,“ dodává Boček.

V roce 2015 uvařil Budějovický Budvar více než 1,6 milionu hektolitrů piva, což představuje meziroční nárůst téměř o deset procent. Podnik tradičně dosáhl velmi dobrých exportních výsledků. Do 76 států putovalo téměř 900 000 hektolitrů piva, meziročně o 10,5 procenta víc. Na domácím trhu se prodej zvýšil o devět procent a překročil objem 700 000 hektolitrů. Tržby podniku se loni meziročně zvýšily o osm procent a překročily hodnotu 2,55 miliardy korun.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Redaktor KL