Světlý ležák z českobudějovického Budvaru zaperlil. Získal zlatou medaili v USA. Na české pivo prostě nedají pivaři dopustit
04.11.2015
Foto: Budvar
Popisek: Budějovický Budvar znají faknšmekři v sedmdesáti zemích. Nejlepší světové bary ho považují za jedno z nejatraktivnějších piv.
Světlý ležák Czechvar z pivovaru Budějovický Budvar získal zlatou medaili v 19. ročníku soutěže „Great International Beer & Cider Competition“, která se konala v Providence (stát Rhode Island). Prémiový světlý ležák je pro Budějovický Budvar klíčovým druhem piva – na jeho celkové produkci měl loni podíl téměř 60 procent a na exportu asi 90 procent. Do USA, Kanady a některých dalších zemí se tento ležák vyváží pod značkou Czechvar, ve většině zemí se ale prodává pod značkou „Budweiser Budvar“, případně „Budějovický Budvar“.
Téměř sedm vzorků chmelového moku
Prémiový světlý ležák značky „Czechvar“ z pivovaru Budějovický Budvar získal další významné ocenění v mezinárodní soutěži. Porotci „Great International Beer & Cider Competition“ mu udělili zlatou medaili v kategorii „Bohemian Pilsner“. Výsledky byly vyhlášeny 23. října v Providence, hlavním městě státu Rhode Island.
Do 19. ročníku soutěže bylo v 59 kategoriích přihlášeno 680 vzorků piva a cideru, které hodnotilo 120 porotců. Více informací o soutěži najdete na http://www.beerfestamerica.com/.
Chuťový profil, který lidé oceňují
„Tato soutěž se od roku 1997 zaměřuje především na uznávané a unikátní značky piva z celého světa. Jsme doslova nadšeni z toho, že Czechvar získal zlatou medaili v kategorii Bohemian Pilsner. Výrobní postup Czechvaru, vycházející z používání výhradně českých přírodních surovin, včetně žateckého chmelu a z dodržování 90 dnů dozrávání v ležáckém sklepě, dává ve výsledku bezkonkurenční chuťový profil, který lidé oceňují,“ říká Georgia Homsany, brand manažerka ze společnosti United States Beverage LLC (dále jen USB).
USB zajišťuje od roku 2012 import a distribuci značky Czechvar do USA. Je to společnost zaměřená na import a marketing super-prémiových a takzvaných „craft beer“ značek do USA. V roce 2014 se prodej značky Czechvar zvýšil meziročně o 19 procent.
Do Ameriky v lahvích i sudech
Do Spojených států se aktuálně vyváží světlý ležák Czechvar v lahvích i vratných sudech, tmavý ležák „Czechvar“ v lahvích a nevratných sudech KEY-KEG a také sezónní specialita – tmavý ležák s višní B:CHERRY.
Značka Czechvar byla vytvořena pro trh v severní Americe v roce 2000, neboť na území severně od Panamy nesmí Budějovický Budvar na základě známkoprávní smlouvy z roku 1939 používat své tradiční ochranné známky „Budweiser Budvar“, „Budweiser“, „Budweis“ nebo „Bud“.
I proto je na etiketách piva Czechvar místo jména výrobce uvedena jen zkratka „B.B.N.P.“, která je složena z počátečních písmen plného názvu pivovaru (Budějovický Budvar, národní podnik).
V sedmdesáti zemích
Pro Budějovický Budvar je prémiový světlý ležák nejdůležitějším produktem. Loni se tento ležák vyvážel do 70 zemí především pod značkou „Budweiser Budvar“. Ve státech, kde není možné používat značku „Budweiser Budvar“, se tento ležák prodává jako „Budějovický Budvar“, případně „Czechvar“.
Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .
Vložil: Lucie Bartoš