Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vlaky na trati Číčenice – Týn nad Vltavou nahradí autobusy

09.11.2013
Vlaky na trati Číčenice – Týn nad Vltavou nahradí autobusy

Autor: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Místo vlaků budou cestující na trase Číčenice – Týn nad Vltavou vozit autobusy. Jihočeský kraj se pro toto řešení rozhodl kvůli neúnosně vysokým prostředkům, které tu na železniční dopravu vynakládá. Změna začne platit od 15. prosince 2013.

Princip našeho záměru spočívá v posílení autobusové linky Vodňany – Číčenice – Týn nad Vltavou o nové spoje, které pojedou i ve dnech pracovního klidu a samozřejmě budou navazovat na osobní železniční dopravu. Návrh jízdního řádu rozšířeného o uvedené autobusové linky byl rozeslán dotčeným obcím a k dispozici je rovněž na internetových stránkách www.jikord.cz.  Připomínky k němu je možné uplatnit do 15. listopadu,“ vysvětlil krajský radni pro dopravu Antonín Krák.

Další výhoda při nasazení autobusů spočívá v přiblížení obcí cestujícím

České dráhy vykazují roční náklady na provoz osobních vlaků v úseku Číčenice – Týn nad Vltavou ve výši přes devět milionů korun, zatímco tržby dosahují pouhých 400 tisíc. To je nejnižší podíl tržeb na všech železničních tratích v kraji.  Daňoví poplatníci, včetně těch, kteří veřejnou dopravu nevyužívají, dotují přepravu jednoho cestujícího částkou až 290 korun, v průměru pak 15 korunami na jeden ujetý kilometr.

Aby bylo možné pokrýt dotační potřeby Českých drah na rok 2014, je nutné zavést úsporná opatření na straně dopravce i objednatele dopravy – tedy kraje. „Nahrazením vlakových spojů autobusy ušetří kraj na dotacích pro regionální železniční dopravu  zhruba 3,7 milionu korun. Tato částka přispěje ke snížení nepoměru mezi požadavky národního železničního dopravce a reálnými možnostmi krajského rozpočtu,“ uvedl hejtman Jiří Zimola.

Další výhoda při nasazení autobusů spočívá v přiblížení obcí cestujícím. Železniční zastávky na této trati jsou totiž od středu obcí vzdálené 0,4 až dva kilometry, zatímco ty autobusové jsou obvykle v jejich centru a je jich také podstatně více.

Trať Číčenice – Týn nad Vltavou měří 21 kilometrů a je na ní osm zastávek

Zimola ale zároveň zdůraznil, že vedení kraje z takovéhoto opatření nemá radost. „V žádném případě se nejedná o rušení kolejové trati. Naopak, může se ukázat, že jde pouze o dočasné řešení,“ řekl s tím, že by byl raději, kdyby tradiční železniční ekologická doprava zažívala boom a renesanci. „Tomu tak ale není, lidé vlaky nejezdí a my, jako odpovědní hospodáři, nemůžeme opomíjet ekonomickou únosnost,“ dodal.   

Trať Číčenice – Týn nad Vltavou měří 21 kilometrů a je na ní osm zastávek. V pracovní dny tu jezdí osm párů vlaků a ve dnech pracovního klidu pět. Průměrně motorový vůz vozí jen 13 až 16 osob, přičemž někde jejich počet klesá na šest až osm. A právě tato nízká frekvence cestujících, společně se souběhem silnice s železniční tratí, změnu dopravního konceptu z vlakového na autobusový umožňuje.

Jihočeský kraj na toto téma jednal se starosty dotčených obcí od 25. července letošního roku. „Zastupitelstvo města Týn nad Vltavou sice změnu 3. října zamítlo, ale je, bohužel, nutné se podřídit ekonomické realitě,“ uzavřel Krák.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace