Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vlaky na trati Číčenice – Týn nad Vltavou nahradí autobusy

09.11.2013
Vlaky na trati Číčenice – Týn nad Vltavou nahradí autobusy

Foto: Archiv

Popisek: vlaková souprava

Místo vlaků budou cestující na trase Číčenice – Týn nad Vltavou vozit autobusy. Jihočeský kraj se pro toto řešení rozhodl kvůli neúnosně vysokým prostředkům, které tu na železniční dopravu vynakládá. Změna začne platit od 15. prosince 2013.

Princip našeho záměru spočívá v posílení autobusové linky Vodňany – Číčenice – Týn nad Vltavou o nové spoje, které pojedou i ve dnech pracovního klidu a samozřejmě budou navazovat na osobní železniční dopravu. Návrh jízdního řádu rozšířeného o uvedené autobusové linky byl rozeslán dotčeným obcím a k dispozici je rovněž na internetových stránkách www.jikord.cz.  Připomínky k němu je možné uplatnit do 15. listopadu,“ vysvětlil krajský radni pro dopravu Antonín Krák.

Další výhoda při nasazení autobusů spočívá v přiblížení obcí cestujícím

České dráhy vykazují roční náklady na provoz osobních vlaků v úseku Číčenice – Týn nad Vltavou ve výši přes devět milionů korun, zatímco tržby dosahují pouhých 400 tisíc. To je nejnižší podíl tržeb na všech železničních tratích v kraji.  Daňoví poplatníci, včetně těch, kteří veřejnou dopravu nevyužívají, dotují přepravu jednoho cestujícího částkou až 290 korun, v průměru pak 15 korunami na jeden ujetý kilometr.

Aby bylo možné pokrýt dotační potřeby Českých drah na rok 2014, je nutné zavést úsporná opatření na straně dopravce i objednatele dopravy – tedy kraje. „Nahrazením vlakových spojů autobusy ušetří kraj na dotacích pro regionální železniční dopravu  zhruba 3,7 milionu korun. Tato částka přispěje ke snížení nepoměru mezi požadavky národního železničního dopravce a reálnými možnostmi krajského rozpočtu,“ uvedl hejtman Jiří Zimola.

Další výhoda při nasazení autobusů spočívá v přiblížení obcí cestujícím. Železniční zastávky na této trati jsou totiž od středu obcí vzdálené 0,4 až dva kilometry, zatímco ty autobusové jsou obvykle v jejich centru a je jich také podstatně více.

Trať Číčenice – Týn nad Vltavou měří 21 kilometrů a je na ní osm zastávek

Zimola ale zároveň zdůraznil, že vedení kraje z takovéhoto opatření nemá radost. „V žádném případě se nejedná o rušení kolejové trati. Naopak, může se ukázat, že jde pouze o dočasné řešení,“ řekl s tím, že by byl raději, kdyby tradiční železniční ekologická doprava zažívala boom a renesanci. „Tomu tak ale není, lidé vlaky nejezdí a my, jako odpovědní hospodáři, nemůžeme opomíjet ekonomickou únosnost,“ dodal.   

Trať Číčenice – Týn nad Vltavou měří 21 kilometrů a je na ní osm zastávek. V pracovní dny tu jezdí osm párů vlaků a ve dnech pracovního klidu pět. Průměrně motorový vůz vozí jen 13 až 16 osob, přičemž někde jejich počet klesá na šest až osm. A právě tato nízká frekvence cestujících, společně se souběhem silnice s železniční tratí, změnu dopravního konceptu z vlakového na autobusový umožňuje.

Jihočeský kraj na toto téma jednal se starosty dotčených obcí od 25. července letošního roku. „Zastupitelstvo města Týn nad Vltavou sice změnu 3. října zamítlo, ale je, bohužel, nutné se podřídit ekonomické realitě,“ uzavřel Krák.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL