Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jsou k sežrání! Šumavská informační střediska obsadili plyšáci - rys, vlk, liška, ježek, netopýr, dokonce i tetřev

26.10.2013
Jsou k sežrání! Šumavská informační střediska obsadili plyšáci - rys, vlk, liška, ježek, netopýr, dokonce i tetřev

Autor: CHKO

Popisek: Plyšáci na Šumavě

Informační střediska Správy NP a CHKO Šumava letos vydělala nejvíc peněz ve své historii. Turisty tu láká nové atraktivní zboží. Od tohoto týdne jsou zde navíc v prodeji nové plyšové hračky – třináct druhů zvířátek, které mají svůj domov na Šumavě. Správa šumavského parku také plánuje otevření specializované prodejny suvenýrů z Národního parku Šumava.

Rekordní tržby za celou dobu své existence mají informační střediska, která provozuje Správa NP a CHKO Šumava. Zrekonstruované budovy, moderní vybavení informačních středisek, které odpovídá evropským trendům a zároveň vylepšená nabídka zboží, o které mají turisté skutečně zájem - meziroční tržby ve srovnání s loňským rokem narostly o 25 procent.

V červenci roku 2012 se na informačních střediscích utržilo 324 tisíc korun. Podobné to bylo o rok předtím. Letos už je to ale více než 428 tisíc korun. „Marketingové oddělení Správy NP a CHKO Šumava si nechalo vyhotovit průzkum trhu a potřeb návštěvníků Šumavy, zároveň se inspirovalo v mnoha informačních střediscích v zahraničí a přichází s novou koncepcí, která je ušitá na míru nejfrekventovanějšímu návštěvníkovi, kterou je rodina s dětmi. Naší strategií je mít na pultech zboží, které táhne a potěší,“ vysvětluje důvody vyšších tržeb Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.

Nejvíc patrný je nárůst tržeb v Informačním středisku na Kvildě. Zdejší pracovníci utržili v červenci roku 2012 zhruba 98 tisíc korun. Podobně tomu bylo i v roce 2011. Letošní tržby činí téměř 176 tisíc korun. Navíc lze předpokládat, že tržby i nadále porostou, protože nabídka se neustále rozšiřuje. Novinkou, která je na pultech informačních středisek od tohoto týdne, je 13 druhů plyšových zvířat, která patří mezi původní šumavské druhy  - je to například rys, vlk, liška, ježek, netopýr. V nabídce je i dokonce plyšový tetřev.

„Sama jsem matkou dvou dětí a stejně jako moje děti, tak děti všech kolegyní na pracovišti jsou z plyšáků, které jsou opravdu věrnými kopiemi živých zvířat, úplně nadšené. Naše děti jsou i našimi prvními zákazníky,“ prozrazuje Petra Střelečková, vedoucí Oddělení informačních středisek a ekologické výchovy Správy NP a CHKO Šumava.

„Každý plyšák je navíc opatřený speciální kartičkou, která prozrazuje dětem, jak se zvíře jmenuje, kde a jak žije, jaké má stopy a mnoho dalších zajímavých informací. Spojujeme tak hru s výukou," dodává Petra Střelečková.

Tyto suvenýry budou obrovským lákadlem pro každého návštěvníka Šumavy

„Atraktivní a zároveň edukativní zboží, v informačních střediscích na Šumavě léta nepochopitelně chybělo, přitom je to trend v každém informačním středisku ve všech národních parcích, které jsou opravdu orientovaní na návštěvníka. Každý si z národního parku chce přivézt suvenýr a něco na památku," Jiří Mánek

Ekonomické oddělení Správy NP a CHKO Šumava eviduje narůstající tržby v nově zavedeném e-shopu. „Lidé mají největší zájem o trička s typicky šumavskými zvířaty, ale i o didaktické materiály jako jsou například určovací klíče, šumavská pexetria nebo sešity pro školáky,“ uvádí Tomáš Fait, náměstek ředitele pro vztahy s veřejností.

Správa NP a CHKO Šumava navíc plánuje otevření specializované prodejny suvenýrů z Národního parku Šumava. „Do budoucna také chystáme založit malou manufakturu na výrobu atraktivního zboží z jeleního paroží. Zaměstnáme člověka a potěšíme turistu. Jeleních shozů máme dostatek z našich přezimovacích obůrek a výrobky z paroží se jistě stanou žádaným artiklem. Ať už to budou přívěsky, knoflíky, nebo otvíráky či kuchyňské náčiní" uzavírá Pavel Pechoušek, tiskový mluvčí Správy NP a CHKO Šumava.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace