Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jihočeský kraj utratil v roce 2012 skoro miliardu. Čtěte za co

05.10.2013
Jihočeský kraj utratil v roce 2012 skoro miliardu. Čtěte za co

Foto: profimedia.cz

Popisek: Peníze, ilustrační foto

Prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech činila v roce 2012 celkem 926 milionů korun. Uvedenou částkou dotoval Jihočeský kraj linkové autobusy a osobní vlakovou přepravu.

V rozpočtu pro uplynulý rok měl kraj přitom na tyto služby vyčleněno 956 milionů korun. Z toho vyplývá, že 30 milionů, které nebylo nutné vyčerpat, budou využity v roce 2013.

Finance přitekly ze dvou zdrojů

„Prokazatelné ztráty vznikají z toho důvodu, že příjmy od cestujících nepokryjí náklady spojené s provozem linkových autobusů a drážních vozidel. A tento rozdíl je na základě smluv s dopravci povinen objednavatel těchto služeb – v tomto případě kraj, uhradit,“ vysvětlil krajský radní pro dopravu Antonín Krák (ČSSD).

Vyčleněná částka 956 milionů korun na základní dopravní obslužnost byla v roce 2012 na jihu Čech financována ze dvou zdrojů. Kraj se na ní podílel ze svého rozpočtu 780 miliony a 176 milionů činila účelová státní dotace. Ta však byla určena pouze na železniční dopravu. „Konkrétně na linkovou dopravu jsme měli vyčleněno maximálně 420 milionů a na drážní maximálně 536 milionů. Z toho kraj vyplatil v prvním případě 397 milionů a ve druhém 529 milionů korun,“ upřesnil Krák s tím, že v tomto roce měl kraj uzavřenu smlouvu s 11 autobusovými a třemi drážními dopravci.

Miliony kilometrů

Nejvyšší dotaci získala společnost ČSAD autobusy České Budějovice, a to 133 milionů korun. „Její autobusy najely v roce 2012 více než sedm milionů kilometrů, což představuje více než třetinu ze všech linkových dopravců, kteří tuto službu v kraji zajišťují,“ dodal Krák.

Jenom pro srovnání, v roce 2011 činila prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech 927 milionů korun.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL