Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Festivalové Vary 2018

Festivalové Vary 2018

Jako každý rok sledujeme dění na festivalu jako ostříž

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Dovolená

Dovolená

Série článků s informacemi, které je dobré vědět

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jihočeský kraj utratil v roce 2012 skoro miliardu. Čtěte za co

05.10.2013
Jihočeský kraj utratil v roce 2012 skoro miliardu. Čtěte za co

Autor: profimedia.cz

Popisek: Peníze, ilustrační foto

Prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech činila v roce 2012 celkem 926 milionů korun. Uvedenou částkou dotoval Jihočeský kraj linkové autobusy a osobní vlakovou přepravu.

V rozpočtu pro uplynulý rok měl kraj přitom na tyto služby vyčleněno 956 milionů korun. Z toho vyplývá, že 30 milionů, které nebylo nutné vyčerpat, budou využity v roce 2013.

Finance přitekly ze dvou zdrojů

„Prokazatelné ztráty vznikají z toho důvodu, že příjmy od cestujících nepokryjí náklady spojené s provozem linkových autobusů a drážních vozidel. A tento rozdíl je na základě smluv s dopravci povinen objednavatel těchto služeb – v tomto případě kraj, uhradit,“ vysvětlil krajský radní pro dopravu Antonín Krák (ČSSD).

Vyčleněná částka 956 milionů korun na základní dopravní obslužnost byla v roce 2012 na jihu Čech financována ze dvou zdrojů. Kraj se na ní podílel ze svého rozpočtu 780 miliony a 176 milionů činila účelová státní dotace. Ta však byla určena pouze na železniční dopravu. „Konkrétně na linkovou dopravu jsme měli vyčleněno maximálně 420 milionů a na drážní maximálně 536 milionů. Z toho kraj vyplatil v prvním případě 397 milionů a ve druhém 529 milionů korun,“ upřesnil Krák s tím, že v tomto roce měl kraj uzavřenu smlouvu s 11 autobusovými a třemi drážními dopravci.

Miliony kilometrů

Nejvyšší dotaci získala společnost ČSAD autobusy České Budějovice, a to 133 milionů korun. „Její autobusy najely v roce 2012 více než sedm milionů kilometrů, což představuje více než třetinu ze všech linkových dopravců, kteří tuto službu v kraji zajišťují,“ dodal Krák.

Jenom pro srovnání, v roce 2011 činila prokazatelná ztráta dopravní obslužnosti na jihu Čech 927 milionů korun.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace