Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

„Koženky“ míří do věčných lovišť. Přijíždějí nové, moderní klimatizované vlaky

31.03.2022
„Koženky“ míří do věčných lovišť. Přijíždějí nové, moderní klimatizované vlaky

Foto: České dráhy (stejně jako ostatní snímky v článku)

Popisek: Interiér vozu InterJet

V novém jízdním řádu 2022 zmizí z rychlíků a regionálních vlaků větší množství starých vagónů, označovaných jako koženky. Vytlačí je moderní klimatizované soupravy, která nabídnou cestujícím komfortní cestování s řadou dodatečných služeb. Cestující budou mít k dispozici Wi-Fi, elektrické zásuvky na dobíjení elektroniky, bezbariérová místa i prostor na kočárky a kola.

„S jízdním řádem 2022 nás čeká největší revoluce v kvalitě, komfortu a rozsahu nabízených služeb od nasazení Railjetů před 7 lety. Po éře Pendolina a Railjetů, které v minulosti znamenaly zlomové okamžiky v komfortu a službách v dálkové dopravě, nyní přichází éra InterJetů, které jsou ještě lepší než jejich populární předchůdci. Nasadíme je na linky ‚Západní expres‘ a ‚Krušnohor‘,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

InterJety a RegioPantery

„Poprvé v centrální Evropě budou vlaky vybaveny speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál, aby se v nich dalo lépe telefonovat. V první třídě jsou bezdrátové nabíječky a novinkou budou i zásuvky na dobíjení elektrických vozíků a elektrokol. Vedle InterJetů nasadíme také nové vlaky RegioPanter nebo patrové jednotky. Velká část z nich začne jezdit od začátku nového jízdního řádu a další podle plánu nasadíme v průběhu roku 2022,“ doplnil Ivan Bednárik.

 

Vlaková souprava Českých drah InterJet

Moderní soupravy Českých drah nabídnou cestujícím množství nových služeb. Vlaky budou klimatizované, bezbariérové, vybavené zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky. Mezi úplné novinky v Česku patří výkonné zásuvky 230 V pro dobíjení elektrických vozíků handicapovaných cestujících a elektrokol. InterPantery a patrové jednotky push-pull na Ostravsku budou mít i speciální okna umožňující lepší průchod mobilního signálu. Jde o jejich první využití v centrální Evropě. 

Kvalitativní skok

„Ve velké míře se pustíme do náhrady starších vozů, takzvaných ‚koženek‘, v obyčejných rychlících i v regionálních spojích. ‚Koženky‘ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradíme je klimatizovanými vagóny s řadou služeb. Většina našich rychlíků, ale také velké množství regionálních spojů, tak nabídne komfort vlaků EC / IC,“ doplňuje Ivan Bednárik.

Kvalitativní skok zaznamenají především cestující v rychlících Vltava a Lužnice z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic a Českých Velenic. Také v rychlících Vysočina z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna bude zařazeno více moderních vozů. Z těchto vlaků zmizí nejvíce „koženek“. Jednotlivé komfortní vozy se pak objeví také v rychlících Hradečan a Krakonoš z Prahy do Hradce Králové a Trutnova a v rychlících Bouzov z Brna do Olomouce a Šumperka. Starší vozy potom poslouží jako záloha, třeba při posilování dopravy nebo jako operativní náhrada za vůz odstavený do opravy.   

 

    

Vložil: Redaktor KL