Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Dálnici D3 na jih slíbil už premiér Špidla. Měla stát v roce 2010! Kdo všechno ji zazdil?

04.09.2013
Dálnici D3 na jih slíbil už premiér Špidla. Měla stát v roce 2010! Kdo všechno ji zazdil?

Autor: archiv

Popisek: Dálnice D3

V úterý 3. září přijel na návštěvu Jihočeského kraje premiér vlády, která vládne bez důvěry – Jiří Rusnok. S hejtmanem Jiřím Zimolou nepochybně diskutoval o dostavbě dálnice D3 a rozvoji Letiště České Budějovice… Hnutí Jihočeši 2012 mají za to, že premiér v demisi dělá především předvolební kampaň hejtmanovi. A ptají se, co bude se slibovanou dálnicí?

Jihočeši 2012 píší: Také se ptáte jako my, co může vláda v demisi, která se bude za pár měsíců poroučet, udělat pro dokončení dálnice, jejíž výstavbu už skoro můžeme počítat na desítky let? Jistěže nic, kromě vnesení nějakého nového chaosu a vyhlášení nesplnitelných slibů, které nic nestojí.

Ale prezident Zeman chce zviditelněním jihočeského hejtmana po boku „svého“ premiéra  odměnit a podpořit ve volební kampani jednoho ze svých pomocníků v ČSSD, kteří mu zdatně pomáhají rozkládat nejen vlastní stranu, ale celý politický systém (ostatně, Jiří Zimola s tím zdatně začal už v předstihu u nás na jihu přizváním komunistů do krajské vlády).

Zájem jen před volbami?

Nicméně oceňujeme, že se hejtman Jihočeského kraje o dálnici D3 aspoň začal zajímat (i když zase jen před volbami) a konečně na nějaké jednání týkající se dálnice vůbec vyrazí. Protože upřímně řečeno, bilance Jiřího Zimoly coby hejtmana je v oblasti infrastruktury značně záporná.

Konkrétně dálnici D3 už v roce 2009 osobně „zazdil“ pomocí tzv. Rámcové smlouvy s ČEZ, kterou zbavil Jihočeský kraj jakéhokoliv možnosti „zobchodovat“ se státem jihočeský souhlas s dostavbou Temelína za dostavbu D3. Jihočeši 2012 ho přinutili vyjednat alespoň částečné zprůhlednění tajemné Rámcové smlouvy, ale kam dodnes zahučelo 440 milionů korun, se neví.

Obchvaty? Nula

Za pět let, co je Jiří Zimola hejtmanem, nebyl zahájen, ba ani v projektově ke stavebnímu povolení doveden jediný ze slibovaných obchvatů obcí. Výstavba R4 směrem na Písek se úplně zastavila. Investice do rekonstrukcí silnic v podobě tzv. pásmových oprav byly neustále oddalovány kvůli machinacím ve výběrových řízeních a s dotacemi z ROP Jihozápad.

V červenci zřízený Fond rozvoje dopravní infrastruktury zatím nejeví známky toho, že by byl nějakou zásadní změnou v bezradnosti a neefektivitě, které jsme v Jihočeském kraji svědky.

Sliby chyby

V případě letiště Jihočeský kraj zaspal dobu a promarnil šanci asi úplně, protože projekt byl nafukován do tak obřích rozměrů, aby jím mohlo protéct co nejvíce veřejných peněz, až nakonec splasknul, když Evropská komise plánované dotace odřekla.

Pokud snad na setkání padly ze strany premiéra v demisi Rusnoka nějaké sliby a oba pánové se budou kasat, jak nám spolu tu dálnici za malou chvilku dostavějí, tak jen na okraj připomínáme, že např. v roce 2003 sociálně-demokratický předseda vlády Vladimír Špidla jihočeským starostům slíbil dostavit D3 do roku 2010.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová

Komentáře

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace