Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Volby 2017

Volby 2017

Žhavá část kampaně se blíží

Letošní Karlovy Vary

Letošní Karlovy Vary

Co se dělo na festivalu

Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Omezené rychlíkové spoje by mohl Jihočeský kraj nahradit autobusy

05.07.2013
Omezené rychlíkové spoje by mohl Jihočeský kraj nahradit autobusy

Autor: Profimedia.cz

Popisek: České dráhy šetří a ruší méně vytížené spoje

Jihočeský kraj je připraven pomoci cestujícím, kterých se dotklo omezení provozu čtyř rychlíkových spojů mezi jižními Čechami a Krajem Vysočina. Dopravní obslužnost by mohly na území Jihočeského kraje zajistit autobusy.

Korekce se týká rychlíků na trasách Jihlava – Jindřichův Hradec, Jindřichův Hradec – Havlíčkův Brod, Jihlava – České Budějovice a České Budějovice – Jihlava (viz tabulka na konci). V platnost vstoupila v pondělí 1. července 2013 z rozhodnutí ministerstva dopravy.

„Dostaneme-li požadavek z měst, kde tyto dálkové spoje staví, jsme jim schopni nabídnout za tyto vlaky alespoň částečnou alternativu. A to v podobě autobusové přepravy. Jedná se o České Budějovice, Veselí nad Lužnicí a Jindřichův Hradec,“ uvedl Ivan Študlar, poradce jihočeského hejtmana pro dopravu a zástupce společnosti JIKORD.

Jihočeský hejtman Jiří Zimola je zásadně proti

O omezení rychlíků, jako o hotové věci, se dozvěděl jihočeský hejtman Jiří Zimola 15. května 2013. Aniž by s ním někdo tyto změny konzultoval. „Pan hejtman okamžitě poslal ministrovi dopravy Zbyňku Stanjurovi dopis, ve kterém vyjádřil ostrý nesouhlas. Změny v rozhodnutí ministerstva ale nedosáhl,“ popsal Študlar.

Tomu na celé věci vadí zejména to, že se udála velmi narychlo. Aniž by se na ni byl kraj schopen připravit. „Upravit jízdní řády tak, aby kvůli korekci nebyla narušena zavedená dopravní obslužnost, nějaký čas trvá. Takto tu zbytečně vzniká chaos,“ zdůraznil Študlar.

Tento argument ale odmítá Stanjura v dopise, kterým reagoval na slova hejtmana Zimoly. Celá věc zeštíhlení vlakových spojů na trase mezi jihem Čech a Vysočinou by se tím podle něj jen oddálila a tudíž i dále prodražovala.

Jihočeský kraj odmítá dotovat dopravu

Právě finance, které dává ministerstvo dopravy Českým drahám, považuje Študlar za hlavní meritum věci. „Je pravda, že náklady na vlakovou dopravu neustále stoupají. Nevím ale, zda peníze z výše uvedené korekce státní kasu nějak zachrání. Vždyť ministerstvo díky tomu ročně ušetří v našem kraji necelých sedm milionů korun, ale přitom ročně dotuje rychlíkovou přepravu v České republice částkou převyšující čtyři miliardy,“ vypočítá Študlar.

Na rozdíl od možného nasazení autobusů neplánuje Jihočeský kraj aktuálně suplovat rychlíky spěšnými vlaky. Odmítá totiž ze svých financí dotovat dopravu, jejíž financování náleží čistě státu. „Udělali jsme to jen jednou na trati České Budějovice – Praha. Poslední večerní a první ranní rychlík jedoucí z hlavního města totiž končil v Táboře. Nasazením spěšného vlaku, který dopravuje cestující do Veselí, Soběslavi a Budějovic, stojí ale krajskou pokladnu šest milionů korun ročně,“ sdělil Študlar.

Přehled rychlíků, kterých se týká omezení provozu od 1. července 2013

 

tabulka, rychlíky

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace