Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Omezené rychlíkové spoje by mohl Jihočeský kraj nahradit autobusy

05.07.2013
Omezené rychlíkové spoje by mohl Jihočeský kraj nahradit autobusy

Foto: Profimedia.cz

Popisek: České dráhy šetří a ruší méně vytížené spoje

Jihočeský kraj je připraven pomoci cestujícím, kterých se dotklo omezení provozu čtyř rychlíkových spojů mezi jižními Čechami a Krajem Vysočina. Dopravní obslužnost by mohly na území Jihočeského kraje zajistit autobusy.

Korekce se týká rychlíků na trasách Jihlava – Jindřichův Hradec, Jindřichův Hradec – Havlíčkův Brod, Jihlava – České Budějovice a České Budějovice – Jihlava (viz tabulka na konci). V platnost vstoupila v pondělí 1. července 2013 z rozhodnutí ministerstva dopravy.

„Dostaneme-li požadavek z měst, kde tyto dálkové spoje staví, jsme jim schopni nabídnout za tyto vlaky alespoň částečnou alternativu. A to v podobě autobusové přepravy. Jedná se o České Budějovice, Veselí nad Lužnicí a Jindřichův Hradec,“ uvedl Ivan Študlar, poradce jihočeského hejtmana pro dopravu a zástupce společnosti JIKORD.

Jihočeský hejtman Jiří Zimola je zásadně proti

O omezení rychlíků, jako o hotové věci, se dozvěděl jihočeský hejtman Jiří Zimola 15. května 2013. Aniž by s ním někdo tyto změny konzultoval. „Pan hejtman okamžitě poslal ministrovi dopravy Zbyňku Stanjurovi dopis, ve kterém vyjádřil ostrý nesouhlas. Změny v rozhodnutí ministerstva ale nedosáhl,“ popsal Študlar.

Tomu na celé věci vadí zejména to, že se udála velmi narychlo. Aniž by se na ni byl kraj schopen připravit. „Upravit jízdní řády tak, aby kvůli korekci nebyla narušena zavedená dopravní obslužnost, nějaký čas trvá. Takto tu zbytečně vzniká chaos,“ zdůraznil Študlar.

Tento argument ale odmítá Stanjura v dopise, kterým reagoval na slova hejtmana Zimoly. Celá věc zeštíhlení vlakových spojů na trase mezi jihem Čech a Vysočinou by se tím podle něj jen oddálila a tudíž i dále prodražovala.

Jihočeský kraj odmítá dotovat dopravu

Právě finance, které dává ministerstvo dopravy Českým drahám, považuje Študlar za hlavní meritum věci. „Je pravda, že náklady na vlakovou dopravu neustále stoupají. Nevím ale, zda peníze z výše uvedené korekce státní kasu nějak zachrání. Vždyť ministerstvo díky tomu ročně ušetří v našem kraji necelých sedm milionů korun, ale přitom ročně dotuje rychlíkovou přepravu v České republice částkou převyšující čtyři miliardy,“ vypočítá Študlar.

Na rozdíl od možného nasazení autobusů neplánuje Jihočeský kraj aktuálně suplovat rychlíky spěšnými vlaky. Odmítá totiž ze svých financí dotovat dopravu, jejíž financování náleží čistě státu. „Udělali jsme to jen jednou na trati České Budějovice – Praha. Poslední večerní a první ranní rychlík jedoucí z hlavního města totiž končil v Táboře. Nasazením spěšného vlaku, který dopravuje cestující do Veselí, Soběslavi a Budějovic, stojí ale krajskou pokladnu šest milionů korun ročně,“ sdělil Študlar.

Přehled rychlíků, kterých se týká omezení provozu od 1. července 2013

 

tabulka, rychlíky

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL