Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Zmizelí Češi

Zmizelí Češi

René Flášar pátrá po osudech zmizelých, kteří se již dávno ztratili i z policejních svodek

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Řidiči se dočkají dalšího úseku dálnice D3

28.06.2013
Řidiči se dočkají dalšího úseku dálnice D3

Autor: archiv

Popisek: Dálnice D3

Ředitelství silnic a dálnic otevře 28. června 2013 v ranních hodinách další významný úsek dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Uleví se tak všem řidičům, kteří míří do jižních Čech.

Původní silnice I. třídy v tomto směru dosud patřila mezi nejvytíženější a nejproblematičtější silniční úseky v ČR. Celková délka nově otevřené trasy je více než 25 kilometrů, na kterých je 277 stavebních objektů.

Celkem se zde vyskytuje 277 stavebních objektů

„Úsek silnice I/3 na jih od Tábora byl v roce 2010 v rámci celostátního sčítání intenzity dopravy označen za jeden z nejhorších, co se dopravního zatížení týká. Například mezi Táborem a Sezimovým Ústím je intenzita dopravy přes 20 tisíc vozidel denně. Jeho nahrazení novým úsekem dálnice D3 tak zjednoduší život nejen řidičům, ale také všem obyvatelům, kteří se dosud museli se denně potýkat s nadměrným automobilovým provozem,“ říká David Čermák, generální ředitel ŘSD. Podle něj bude mít otevření části dálnice pozitivní vliv také na obchod, průmysl a turistický ruch v celém regionu.

Dokončený úsek dálnice D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí tvoří soubor pěti staveb, které jsou stavěny sdružením čtyř stavebních firem (Strabag, Metrostav, Eurovia CS, Inžinierske stavby.) „Celkem se zde vyskytuje 277 stavebních objektů, mezi nimi také 48 mostních objektů, 5 mimoúrovňových křižovatek, 10 protihlukových stěn v celkové délce 3,6 kilometru a 49 přeložek inženýrských sítí.,“ popisuje charakter nového úseku dálnice D3 David Čermák. Cena za dílo dosáhla 10,45 miliard korun (bez DPH).

Dvaačtyřicet kilometrů dálnice

Mezi zajímavé stavební prvky nově otevřeného úseku lze zařadit most přes rybník Koberný v délce 575 metrů a most přes Černovický potok, jehož celková délka je 765 metrů. Nejdelší most v nově otvíraném úseku vede nad řekou Lužnicí a umožňuje tak nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.

Otevřením nového úseku se již provozovaná část dálnice D3 prodlouží na 42 km (v úseku Nová Hospoda – Veselí nad Lužnicí). Dálnice D3 se po svém dokončení stane součástí doplňkové sítě evropských dopravních koridorů. Současně přebere funkci kapacitního spojení Prahy s oblastí jižních Čech, napojí Táborsko a Českobudějovicko na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť v Rakousku.

Stavba je spolufinancována Evropskou unií

Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171 km. Úsek mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) Třebonín je připravován jako dálnice D3 a úsek mezi MÚK Třebonín a státní hranicí s Rakouskem jako rychlostní silnice R3.

Stavba je spolufinancována Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“. Jedná se o dosud největší silniční projekt financovaný z Operačního programu Doprava.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace