Řidiči se dočkají dalšího úseku dálnice D3
28.06.2013
Foto: archiv
Popisek: Dálnice D3
Ředitelství silnic a dálnic otevře 28. června 2013 v ranních hodinách další významný úsek dálnice D3 v úseku Tábor – Veselí nad Lužnicí. Uleví se tak všem řidičům, kteří míří do jižních Čech.
Původní silnice I. třídy v tomto směru dosud patřila mezi nejvytíženější a nejproblematičtější silniční úseky v ČR. Celková délka nově otevřené trasy je více než 25 kilometrů, na kterých je 277 stavebních objektů.
Celkem se zde vyskytuje 277 stavebních objektů
„Úsek silnice I/3 na jih od Tábora byl v roce 2010 v rámci celostátního sčítání intenzity dopravy označen za jeden z nejhorších, co se dopravního zatížení týká. Například mezi Táborem a Sezimovým Ústím je intenzita dopravy přes 20 tisíc vozidel denně. Jeho nahrazení novým úsekem dálnice D3 tak zjednoduší život nejen řidičům, ale také všem obyvatelům, kteří se dosud museli se denně potýkat s nadměrným automobilovým provozem,“ říká David Čermák, generální ředitel ŘSD. Podle něj bude mít otevření části dálnice pozitivní vliv také na obchod, průmysl a turistický ruch v celém regionu.
Dokončený úsek dálnice D3 Tábor – Veselí nad Lužnicí tvoří soubor pěti staveb, které jsou stavěny sdružením čtyř stavebních firem (Strabag, Metrostav, Eurovia CS, Inžinierske stavby.) „Celkem se zde vyskytuje 277 stavebních objektů, mezi nimi také 48 mostních objektů, 5 mimoúrovňových křižovatek, 10 protihlukových stěn v celkové délce 3,6 kilometru a 49 přeložek inženýrských sítí.,“ popisuje charakter nového úseku dálnice D3 David Čermák. Cena za dílo dosáhla 10,45 miliard korun (bez DPH).
Dvaačtyřicet kilometrů dálnice
Mezi zajímavé stavební prvky nově otevřeného úseku lze zařadit most přes rybník Koberný v délce 575 metrů a most přes Černovický potok, jehož celková délka je 765 metrů. Nejdelší most v nově otvíraném úseku vede nad řekou Lužnicí a umožňuje tak nejen přechod Lužnice, ale i tratě s plánovanou modernizací IV. železničního koridoru a silnici I/3 Tábor – České Budějovice.
Otevřením nového úseku se již provozovaná část dálnice D3 prodlouží na 42 km (v úseku Nová Hospoda – Veselí nad Lužnicí). Dálnice D3 se po svém dokončení stane součástí doplňkové sítě evropských dopravních koridorů. Současně přebere funkci kapacitního spojení Prahy s oblastí jižních Čech, napojí Táborsko a Českobudějovicko na republikovou síť dálnic a rychlostních silnic a ve směru na jih na silniční a dálniční síť v Rakousku.
Stavba je spolufinancována Evropskou unií
Celková délka tahu dálnice D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171 km. Úsek mezi Prahou, Táborem a Českými Budějovicemi až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) Třebonín je připravován jako dálnice D3 a úsek mezi MÚK Třebonín a státní hranicí s Rakouskem jako rychlostní silnice R3.
Stavba je spolufinancována Evropskou unií z prostředků Fondu soudržnosti, v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 2 v oblasti podpory „Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T“. Jedná se o dosud největší silniční projekt financovaný z Operačního programu Doprava.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.
Vložil: Redaktor KL