Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Stavba dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem byla zahájena. Řidiči se zde poprvé projedou v prosinci 2019

20.03.2017
Stavba dálnice D3 mezi Ševětínem a Borkem byla zahájena. Řidiči se zde poprvé projedou v prosinci 2019

Foto: rsd.cz

Popisek: dálnice D3

Další část jihočeské dálnice D3 je ve výstavbě, jedenáctikilometrový úsek mezi Ševětínem a Borkem propojí dvě další rozestavěné části dálnice a po svém dokončení přivede jihočeskou část dálnice k Českým Budějovicím. Význam stavby se ještě zvýší po dobudování všech navazujících úseků až ke státní hranici s Rakouskem. Slavnostního zahájení stavby se zúčastnili ministr financí Andrej Babiš, ministr dopravy Dan Ťok a ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jan Kroupa.

„Nový úsek jednoduše kopíruje současnou silnici, pro řidiče i jejich spolucestující však bude tato cesta mnohem bezpečnější a rychlejší než doposud,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok. Dálnice by po svém kompletním dokončení měla propojit Prahu s oblastí jižních Čech a rakouskou rychlostní silnici S10. Celková délka tahu dálnice D3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je přibližně 171 kilometrů.

Letos by měl být také zahájen další navazující úsek dálnice D3 mezi obcemi Úsilné a Hodějovice, tedy nejsevernější úsek obchvatu Českých Budějovic. Stavba je zařazena mezi prioritní stavby vlády ČR, kterým byla Evropskou komisí udělena výjimka z hlediska zastaralých posudků EIA.

Letošní rok bude rekordní

Do přípravy staveb šel loni největší objem peněz od roku 2010, tedy 2,1 miliardy korun. Letos tak budou zahájeny práce na více než 100 kilometrech nových úseků dálnic a řadě úseků prvních tříd, 38 kilometrů nových úseků dálnic bude otevřeno. Rekordní částky putují i do oprav, v roce 2015 se opravilo z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na dálnicích a silnicích I. třídy 545 kilometrů, v roce 2016 se jednalo o 605 kilometrů a letos je v plánu oprava více než 600 kilometrů těchto státních komunikací.

Ministerstvo dopravy opakovaně i v tomto roce podpořilo kraje, kterým na zanedbané silnice II. a III. tříd uvolnilo 2,5 miliardy korun, půl miliardy pak přidala vláda z rozpočtové rezervy, podpora je tedy na úrovni tří miliard korun.

Úsek propojí dvě již rozestavěné stavby

„Stavba dálnice D3 v úseku Ševětín – Borek je vlastně rozšířením stávající silnice I/3, která je v dnešní době již dopravně velmi zatížená. V rámci stavby bude ke stávajícímu pravému jízdnímu pásu dobudován levý jízdní pás. Dojde též k úpravě stávajících mimoúrovňových křižovatek Ševětín a Lhotice. Díky dálnici se doprava v místě stane plynulejší a tím pádem i bezpečnější,“ okomentoval zahájení výstavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa. Zahajovaný úsek tvoří propojení mezi dvěma již rozestavěnými stavbami. Význam stavby se ještě zvýší po dobudování všech navazujících úseků až ke státní hranici s Rakouskem.

Navržená trasa dálnice D3 leží na hlavním mezinárodním tahu E55. Ten vede ze Skandinávie přes Německo, Česko, Rakousko a Itálii do Řecka. Dálnice D3 je rovněž zařazena do doplňkové sítě evropských dopravních koridorů, její stavba je navržena ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014-2020 a bude spolufinancována z Fondu soudržnosti.

Data o stavbě

Hlavní trasa:

  • délka: 10 680 m
  • kategorie: D 27,5/120
  • plocha vozovek: 323 070 m2
  • počet stavebních objektů: 73
  • MÚK: 2 (Ševětín a Lhotice)
  • počet mostů na dálnici: 5 mostních objektů
  • počet ostatních mostů: 3 mostní objekty

zhotovitel: EUROVIA CS, a. s.

cena: 933 233 tisíc korun (bez DPH)

předpokládané zprovoznění: 12/2019

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL