Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Takový unikát mají jenom v Českých Budějovicích. Jinde lidi čekají na přívoz, tady staví most speciálně pro pivo

14.03.2017
Takový unikát mají jenom v Českých Budějovicích. Jinde lidi čekají na přívoz, tady staví most speciálně pro pivo

Foto: budvar.cz

Popisek: Most pro pivo v českobudějovickém Budvaru

Během uplynulého víkendu překlenula Kněžskodvorskou ulici v Českých Budějovicích ocelová konstrukce unikátního mostu pro přepravu piva. Most, dlouhý celkem 164 metrů, v budoucnu spojí výrobní linky pivovaru Budějovický Budvar s nově budovaným logistickým centrem. Stavba zásadním způsobem odlehčí provoz na Kněžskodvorské ulici. S uvedením do provozu se počítá v únoru 2018.

Kněžskodvorskou ulici v Českých Budějovicích v sobotu 11. března překlenul tubus technologického mostu, který v budoucnu spojí výrobní areál Budějovického Budvaru s nově budovaným logistickým centrem. Tubus mostu se skládá celkem ze čtyř částí o celkové délce 164 metry. V sobotu byla zdvižena střední část mostu nad Kněžskodvorskou ulicí o délce 43 metry a hmotnosti 50 tun. Na pilíře, vysoké 12 metrů ji zvedl jeřáb LTM 1500. Tento jeřáb s nosností 500 tun je největším jeřábem, dostupným v České republice (technické informace najdete zde).

Během uplynulého víkendu byla dokončena celá konstrukce mostu. Na ocelový tubus bude v následujících týdnech namontováno opláštění. Koncem května 2017 pak začne instalace vnitřního dopravního systému, kterým bude závěsná kolejnicová dráha. V únoru 2018 by měl být tento most kompletně dokončen. Dodavatelem stavební části mostu je společnost EDIKT, a. s., dodavatelem stavby celého logistického centra je společnost Porr, a. s. Technologický most je jednou ze součástí rozsáhlé investice do logistického centra pivovaru.

most pro pivo

vizualizace

 „Závěsná jednokolejnicová dráha bude přepravovat více než 2000 lahví piva za minutu. V opačném směru budou ke stáčírnám lahví proudit palety s prázdnými obaly. Nový most zásadním způsobem odlehčí provozu v Kněžskodvorské ulici, neboť dosud musíme hotové pivo i obaly převážet mezi našimi dvěma areály nákladními auty,“ říká Adam Brož, sládek (výrobně–technický ředitel) Budějovického Budvaru. Dopravní situace na Kněžskodvorské ulici se ještě zlepší po výstavbě silničního mostu mezi areály pivovaru, který mimo veřejnou komunikaci odvede veškerou zbývající vnitropodnikovou dopravu. „Uvnitř logistického areálu navíc postavíme 70 parkovacích míst pro naše zaměstnance, a uvolníme tím parkovací plochy v nejbližším okolí pivovaru,“ dodává Brož.

Technologický most propojí stáčírny lahví a plechovek s plně automatizovaným regálovým skladem o kapacitě 20 000 paletových míst. Stavba byla zahájena loni na podzim. Sklad bude vybaven nejmodernější logistickou technologií a zrychlí dodávky piva k zákazníkům z celého světa.

 Budvar 2017+

Technologický most je jednou z důležitých staveb v rámci rozvoje Budějovického Budvaru. Pivovar poprvé atakoval horní hranici svých výrobních a logistických kapacit v roce 2015, kdy objem prodaného piva dosáhl hranice 1,6 milionu hektolitrů. Výstav piva i přesto dokázal zvýšit také v roce 2016 a dosáhl dalšího historického maxima. Objem výroby piva zaznamenal za deset let nárůst o 40 procent. V minulém roce byly zahájeny rozsáhlé rozvojové investice v řádu dvou miliard korun, jejichž cílem je trvalé zvýšení výrobních a logistických kapacit, aby výstav pivovaru dosáhl hranice dvou milionů hektolitrů.

K již dokončeným projektům rozvoje patří nové přetlačné tanky pro pivo před stáčením o jmenovitém objemu 10 000 hektolitrů. V současné době probíhá upgrade centrálního informačního systému (ERP), výstavba automatizovaného skladu a silničního mostu. Je dokončována projektová příprava k dalším etapám rozvoje: rozšíření sklepů, stavba třetí linky na stáčení lahví a rozšíření kapacit varny. Rozsah jmenovaných investic míří za horizont roku 2020. Vedle nezbytného rozšíření výrobních kapacit přinesou tyto investice významné zlepšení v zásobovací, a zejména distribuční logistice pivovaru.

Technologický most – fakta a informace

  • jedná se o ocelovou příhradovou konstrukci, podepřenou monolitickými železobetonovými věžemi a třemi dvojicemi prefabrikovaných sloupů
  • konstrukce bude opláštěna a vybavena okny
  • celková délka 164,3 metru (z výrobního areálu pivovaru přes Kněžskodvorskou ulici 120,9 m; v rámci nového logistického areálu dalších 43,4 m)
  • spodní hrana mostu je od silnice a ostatních ploch ve výšce 12 metrů
  • šířka mostu včetně opláštění bude 6,84 metru a výška 4,72 metru
  • mostem bude možný průchod personálu pro údržbu
  • palety na úroveň mostu bude dopravovat šest výtahů
  • k přepravě palet bude sloužit dopravní systém, dodaný  společností SSI Schäfer; jedná se o v Čechách málo rozšířené řešení jednokolejnicové závěsné dráhy, kdy je přepravované zboží na paletách přemisťováno pomocí speciálních zavěšených vozíků s vlastním pohonem; tyto dopravní jednotky se pohybují zcela automaticky a v uzavřené smyčce
  • výroba ocelové konstrukce probíhala v Lomnici nad Popelkou, odkud byla v jednotlivých dílech přivezena v 15 kamionech do Českých Budějovic, kde proběhla finální montáž čtyř hlavních částí tubusu technologického mostu; po smontování byly tyto části zdviženy na monolitické věže a prefabrikované sloupy a spojeny šroubovými spoji

Stalo se u vás něco, co by měli ostatní vědět? Napište na .

Vložil: Redaktor KL