Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Blamáž! Nejvíc zbytečných dopravních značek mají Jihočeši

23.04.2013
Blamáž! Nejvíc zbytečných dopravních značek mají Jihočeši

Foto: archiv

Popisek: Dopravní značení, ilustrační foto

Blamáž, vyhazování peněz, chaos, tak se dá několika slovy nazvat situace, která panuje v České republice v dopravním značení. Tisíce z nich jsou zcela zbytečné, nejvíce je jich na jihu Čech. Mimochodem v kraji, kde jsou prý druzí nejhorší řidiči v zemi, hned po Praze.

Důležité značky nejsou vidět, naopak tisíce jiných plechových cedulí pouze matou řidiče. Tak zněl závěr z celorepublikové kontroly, kterou loni provedla policie. Po půl roce se situace příliš nezlepšila. Shodují se na tom jak šéfové dopravní policie, tak i BESIPu. Někteří správci silnic totiž reagují pomalu a než vyřeší staré problémy, objeví šoféři zase nové.

Některé komunikace spravuje Ředitelství silnic a dálnic, jiné kraj. V případě Jihočeského kraje prý dochází k odstraňování zbytečných značek postupně.

Odvádí se pozornost řidiče

„Přemíra značek v každém případě odvádí pozornost řidiče, a někdy může způsobit i zásadní dopravní problém" uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.

Podobný názor mají i odborníci na dopravu z BESIPu. „Pokud by bylo méně značek, které by byly osazeny skutečně smysluplně, řidiči jim budou přikládat větší důležitost a budou je brát vážněji," uvedl vedoucí BESIPu Roman Budský.

Nejvíc chyb našli policisté a na jihočeských silnicích, náprava ovšem postupuje jen pomalu

2 tisíce poškozených značek

„Řidiči mohou v Jihočeském kraji narazit na 2000 poškozených a další tisícovku zbytečných dopravních značek. Chyby jsme našli jak na silnicích mimo města, tak také na křižovatkách,“ uvedl mluvčí jihočeské policie Jiří Matzner.

Některá značení si protiřečí. Je například osazena tabule s názvem obce a za ní je cedule upozorňující, že řidič musí jen 50kilometrovou rychlostí.

„Což je zcela logické, protože v obci je vždy padesátka. A to je jen jeden s podivných případů,“ míní dopravní expert z BESIPu.

Nemluvě o tom, že mnozí řidiči a řidičky některé značky ani pořádně neznají. Některá města přikročila k tomu, že značení omezují a spoléhají na takzvanou přednost pravé ruky. Někde se to vyplatilo, jinde nastávají zmatky.

Těch ale může být ještě více v případě přibývání značení. Řidiči se můžou na silnicích setkat zhruba se sto dvaceti druhy značek. Brzy přibude další, označující nízkoemisní zónu.

Roman Ondráček