dnes je pátek 9.12. a svátek má Vratislav
Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Jedním z míst, kam je ještě možné směřovat rozšíření pravidelné MHD, je využití dosud opomíjené Vltavy, říká kandidát na starostu Prahy 5

08.09.2014
Jedním z míst, kam je ještě možné směřovat rozšíření pravidelné MHD, je využití dosud opomíjené Vltavy, říká kandidát na starostu Prahy 5

Autor: Archiv

Popisek: Jan Skalický

Jako efektivní řešení se nabízí vodní tramvaje, které by mohly ulevit každodenním zácpám, zejména po vltavských nábřežích. Vodní tramvaje by spojily břehy tam, kde chybí mosty, čímž si cestující zkrátí cestu na druhý břeh o desítky minut. S návrhem přichází kandidát na starostu Prahy 5 za politické hnutí PRO PRAHU Jan Skalický. Vodní tramvajové linky podporoval už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest.

REKLAMA

Pravidelné linky by jezdily napříč Vltavou a spojily by místa, kde povrchová doprava vázne. „Máme vytipováno 23 nových přístavišť, která budou navazovat na cyklostezky a další volnočasové aktivity. Vodu chceme využít zejména při přepravě obyvatel, vodní tramvaje zavedeme např. pomocí systému vodní obslužnosti ze Smíchova do Podolí,“ říká Jan Skalický. Přístaviště a další vodní infrastruktura je financovatelná ze státního rozpočtu a z fondů EU.

Vodní tramvaj se v Praze objevila již před šesti lety při rekonstrukci Vyšehradského tunelu. Pro cestující se tehdy uzavřela důležitá trať mezi Podolím a Výtoní bez možnosti objezdu. Dočasná náhradní vodní tramvaj mezi Podolskou vodárnou a Výtoní tak pomohla vyřešit dopravní situaci v oblasti Vyšehradského tunelu.

„Smyslem dopravy je spojení lidí, zkrácení vzdáleností, úspora času, přeprava zboží. Řada projektů, které chci prosazovat, mají stejný účel - spojit lidi. Tak jako Radlická radiála spojí dálnici s okruhem a vyvede tisíce aut z centra Prahy 5, Dvorecký most spojí Prahu 5 s Prahou 4 a vyžene další tisíce aut ze Smíchova, prokopská lanovka spojí dvě velká sídliště, je vodní tramvajová linka další možností úspory času, čistšího vzduchu a zkrácení cesty mezi jednotlivými lokalitami,“ upřesňuje kandidát na starostu Prahy 5.

Praze chybí vize rozvoje

V koncepci vodních tramvají se počítá s dobudováním potřebné infrastruktury přístavišť, kde bude možno zakotvit, natankovat nebo odevzdat odpad. Vodní tramvaje se budou pohybovat v rámci jedné jezové zdrže, aby cestující nemuseli trávit 20 minut v plavební komoře. Plánovaná podoba moderních vodních tramvají s elektrickým pohonem, které pojmou zhruba 30 osob, a budou uzpůsobeny pro přepravu kočárků, invalidních vozíků a kol, brázdí řeky např. v Marseille, Krakově, Ženevě či Istanbulu.

„Rozvoj Prahy již několik let stojí. Současné vedení Prahy nebylo dosud schopno dokončit Pražský okruh, v nedohledu je Radlická radiála, stavba dalších stanic metra. Podobné příklady ukazují, že Praze chybí vize rozvoje. Dopravní systémy budou zastarávat a přestanou vyhovovat. Proto se musíme zaměřit na rozumné propojování MHD a usnadňování života nejen obyvatelům Prahy,“ dodává Jan Skalický.

Jan Skalický je kandidátem na starostu Prahy 5 a předsedou dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU. Celou svoji profesní kariéru se věnuje dopravě, územnímu rozvoji měst a vodních cest. V letech 2011 - 2013 působil ve funkci ředitele vodních cest ČR. Jeho cílem je pohnout s klíčovými projekty jako je Radlická radiála, Dvorecký most přes Vltavu, lanovka z Barrandova do Nových Butovic, dálniční známka pro Pražany apod.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na ');.

Vložil: Anička Vančová

REKLAMA
reklama
REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace