dnes je neděle 11.12. a svátek má Dana
Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

S dopravou v klidu, chceme být v klidu, říká Jan Skalický z hnutí Pro Prahu

11.08.2014
S dopravou v klidu, chceme být v klidu, říká Jan Skalický z hnutí Pro Prahu

Autor: Parlamentní listy.cz

Popisek: Jan Skalický, Pro Prahu

V posledním článku jsem slíbil, že se budu zabývat i tzv. dopravou v klidu, tedy systémem parkování. Asi se shodneme v tom, že každý by rád zaparkoval před svým domem, před svým zaměstnáním a nejlépe i kdykoliv a kdekoliv, jak potřebuje, například cestou do divadla.

REKLAMA

Myslím, že se shodneme i na tom, že současný systém v Praze je nedostatečný, chaotický a zbytečně vystavuje řidiče stresu a nepohodlí. Jaký je ideální stav ? Při současném a stále se zvyšujícím počtu motorových vozidel je třeba počítat s tím, že jsou nutná rozsáhlá opatření a že všechno nebude rozhodně zadarmo. A to ani pro parkující řidiče. Politické hnutí PRO PRAHU má ale svůj volební program, ve kterém klade velký důraz na celkové zlepšení dopravy v Praze, a to při vzájemném respektu a provázanosti všech složek. Dovolím si opět něco z programu týkající se dopravy v klidu ocitovat :

Nabízíme ucelenou koncepci parkování, která řeší záchytná parkoviště, systém parkování v Praze i v jejím centru. Cílem naší koncepce je napomoci propojení všech druhů dopravy ve městě a jejich plynulá návaznost. Naše koncepce je inspirována funkčními parkovacími systémy v moderních evropských metropolích, jako je například Madrid, Vídeň nebo Amsterdam.

¦        Chceme vybudovat 30 000 nových parkovacích míst v multifunkčních domech P+R v okrajových částech Prahy.

¦        V centrálních částech Prahy prosadíme využití nevyužívaných kapacit mimo ulice – volnější ulice pro chodce.

¦        Systém placených parkovacích míst musí být finančně stupňovaný podle lokalit.

¦        Hlavním rozpoznávacím znakem rezidenta a v parkovací zóně má být SPZ, nikoli zbytečné parkovací karty jako dnes.

¦        Vytvoříme přesnější specifikaci rezidentních zón s prioritou na komfort a zájmy rezidentů. Naším cílem je, aby rezident zaparkoval v blízkosti svého bydliště.

¦        Celý systém bude více zapojovat moderní technologické prvky, mobily, GPS navigace, soukromá parkoviště, atp.

¦        Cílem celé koncepce je motivovat lidi, aby zbytečně necestovali do centrálních částí Prahy autem, ale MHD.

Mimochodem, víte, že Praha má dnes zhruba 3.000 parkovacích míst v systému P+R a potřebovala by jich aspoň desetkrát tolik ?

Ing. Jan Skalický, předseda dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU,
kandidát na starostu Prahy 5

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh  na .

Vložil: Redaktor KL

REKLAMA
reklama
REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace