dnes je sobota 10.12. a svátek má Julie
Kultura

Kultura

Pojďme se bavit: Je tu hudba, film, knihy, výstavy, nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Rozhovory

Rozhovory

Politici, umělci, zkrátka každý, kdo má co říci

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Jsou k sežrání! Šumavská informační střediska obsadili plyšáci - rys, vlk, liška, ježek, netopýr, dokonce i tetřev

26.10.2013
Jsou k sežrání! Šumavská informační střediska obsadili plyšáci - rys, vlk, liška, ježek, netopýr, dokonce i tetřev

Autor: CHKO

Popisek: Plyšáci na Šumavě

Informační střediska Správy NP a CHKO Šumava letos vydělala nejvíc peněz ve své historii. Turisty tu láká nové atraktivní zboží. Od tohoto týdne jsou zde navíc v prodeji nové plyšové hračky – třináct druhů zvířátek, které mají svůj domov na Šumavě. Správa šumavského parku také plánuje otevření specializované prodejny suvenýrů z Národního parku Šumava.

REKLAMA

Rekordní tržby za celou dobu své existence mají informační střediska, která provozuje Správa NP a CHKO Šumava. Zrekonstruované budovy, moderní vybavení informačních středisek, které odpovídá evropským trendům a zároveň vylepšená nabídka zboží, o které mají turisté skutečně zájem - meziroční tržby ve srovnání s loňským rokem narostly o 25 procent.

V červenci roku 2012 se na informačních střediscích utržilo 324 tisíc korun. Podobné to bylo o rok předtím. Letos už je to ale více než 428 tisíc korun. „Marketingové oddělení Správy NP a CHKO Šumava si nechalo vyhotovit průzkum trhu a potřeb návštěvníků Šumavy, zároveň se inspirovalo v mnoha informačních střediscích v zahraničí a přichází s novou koncepcí, která je ušitá na míru nejfrekventovanějšímu návštěvníkovi, kterou je rodina s dětmi. Naší strategií je mít na pultech zboží, které táhne a potěší,“ vysvětluje důvody vyšších tržeb Jiří Mánek, ředitel Správy NP a CHKO Šumava.

Nejvíc patrný je nárůst tržeb v Informačním středisku na Kvildě. Zdejší pracovníci utržili v červenci roku 2012 zhruba 98 tisíc korun. Podobně tomu bylo i v roce 2011. Letošní tržby činí téměř 176 tisíc korun. Navíc lze předpokládat, že tržby i nadále porostou, protože nabídka se neustále rozšiřuje. Novinkou, která je na pultech informačních středisek od tohoto týdne, je 13 druhů plyšových zvířat, která patří mezi původní šumavské druhy  - je to například rys, vlk, liška, ježek, netopýr. V nabídce je i dokonce plyšový tetřev.

„Sama jsem matkou dvou dětí a stejně jako moje děti, tak děti všech kolegyní na pracovišti jsou z plyšáků, které jsou opravdu věrnými kopiemi živých zvířat, úplně nadšené. Naše děti jsou i našimi prvními zákazníky,“ prozrazuje Petra Střelečková, vedoucí Oddělení informačních středisek a ekologické výchovy Správy NP a CHKO Šumava.

„Každý plyšák je navíc opatřený speciální kartičkou, která prozrazuje dětem, jak se zvíře jmenuje, kde a jak žije, jaké má stopy a mnoho dalších zajímavých informací. Spojujeme tak hru s výukou," dodává Petra Střelečková.

Tyto suvenýry budou obrovským lákadlem pro každého návštěvníka Šumavy

„Atraktivní a zároveň edukativní zboží, v informačních střediscích na Šumavě léta nepochopitelně chybělo, přitom je to trend v každém informačním středisku ve všech národních parcích, které jsou opravdu orientovaní na návštěvníka. Každý si z národního parku chce přivézt suvenýr a něco na památku," Jiří Mánek

Ekonomické oddělení Správy NP a CHKO Šumava eviduje narůstající tržby v nově zavedeném e-shopu. „Lidé mají největší zájem o trička s typicky šumavskými zvířaty, ale i o didaktické materiály jako jsou například určovací klíče, šumavská pexetria nebo sešity pro školáky,“ uvádí Tomáš Fait, náměstek ředitele pro vztahy s veřejností.

Správa NP a CHKO Šumava navíc plánuje otevření specializované prodejny suvenýrů z Národního parku Šumava. „Do budoucna také chystáme založit malou manufakturu na výrobu atraktivního zboží z jeleního paroží. Zaměstnáme člověka a potěšíme turistu. Jeleních shozů máme dostatek z našich přezimovacích obůrek a výrobky z paroží se jistě stanou žádaným artiklem. Ať už to budou přívěsky, knoflíky, nebo otvíráky či kuchyňské náčiní" uzavírá Pavel Pechoušek, tiskový mluvčí Správy NP a CHKO Šumava.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová

REKLAMA
REKLAMA
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace